Na de Noordkaap - Lofoten

14 augustus 2013 - Leknes, Noorwegen

Na het bezoek aan de Noordkaap zijn we via een prachtige route terug gegaan naar het schip om weer richting het Zuiden te vertrekken.

Maandag zijn we naar Tromsø geweest. Helaas regende het, maar ach niet alles kan meezitten. We moesten alweer vroeg aan boord zijn om weer verder te varen, dus heel veel hebben we niet gedaan daar. Beetje winkelen, ergens wat drinken en dat was het dan. Later klaarde het op, maar ja toen waren we alweer aan boord.

Op dinsdag was de excursie naar West-Lofoten. De Lofoten is een eilandengroep voor de kust van Noorwegen. Erg mooi! We zijn in 2 dorpjes geweest waar we kennis hebben gemaakt met het vissersleven van de Noren. We zijn onder andere naar een stokvismuseum geweest, waar we hebben gezien hoe levertraan geproduceerd wordt. Uiteraard hebben we ook even mogen proeven. Echt lekker zal het nooit worden. De lunch daarentegen was heerlijk. Op de terugweg hebben we nog 6 zee-egels (of nee toch sea eagles) zien vliegen. Helaas hebben we die niet vast kunnen leggen op de gevoelige plaat.

Woensdag hadden we een dagje aan boord. Het ontbijt was verrassend gezellig met een ouder echtpaar uit Amsterdam. We gingen als laatste de eetzaal uit.

Na het ontbijt gaf Ada, de hostess, een presentatie over het leven achter de schermen van het schip. Ook wel weer grappig dat we daar met een stel zaten uit de regio, hij uit Heeze, zij van ’t Hout.

1. M&m:
    14 augustus 2013
    Wel weer een hele mooie manier om Noorwegen te bekijken! Nog lekker verder genieten :)
  2. Henriëtte:
    14 augustus 2013
    Nu wij weer thuis zijn van de prachtige vakantie in Noorwegen Noordkaap Lofoten reizen we nu met jullie mee. Geweldig. Wat een prachtig land. Veel reisplezier nog. Geniet ervan.
  3. Karin:
    14 augustus 2013
    Lilianne die foto doet me denken aan Miranda op de kerstmarkt met de wijn en amaretto en dat lekkere drankje bij het Thialf stadion. Goede terugreis en tot zondag xxx