Gletsjer en Bergen

16 augustus 2013 - Bergen, Noorwegen

Na het avondeten woensdagavond voerden de obers een dansje op, erg leuk. Donderdag zijn we bij Olden van de boot gegaan om opnieuw een excursie te gaan maken. Deze keer gingen we een gletsjer bekijken. We hebben eerst in een museum een film over de gletsjers bekeken en zijn daarna naar de Bøyagletsjer gegaan. Erg mooi om te zien die ijsmassa, blauw van kleur, jammer alleen dat we niet heel dichtbij geweest zijn.

Na de lunch zijn we weer naar het schip gegaan. Voor het diner hebben we nog even een show van een buikspreker gekeken en een drankje gedronken. Tijdens het diner werd er een walvis gespot. Natuurlijk wilde iedereen meteen kijken, dus dat het schip niet gekanteld is, mag een wonder heten. Helaas heeft niet iedereen het dier nog gezien. Tegen het einde van het diner werd nog meer duidelijk waarom het vandaag Italiaanse avond was. Er werd gezongen en gedanst, de polonaise werd gelopen… een groot feest. Na het eten nog even met vijven een drankje in de bar en niet al te laat naar bed.

Vanmorgen kwamen we al vroeg aan in Bergen. Bergen is een stad waar het volgens iedereen altijd regent. Tot op heden hadden we over het weer nog niks te klagen, maar dat al die mensen gelijk hebben is wel bewezen. We hebben het even droog gehad, maar het overgrote deel van de ochtend heeft het geregend. Na een halve tour met de hop on hop off bus zijn we bij de vismarkt uitgestapt, daar hebben we rondgekeken en daarna zijn we op zoek gegaan naar een winkel waar ze reistassen verkopen. Bij de tweede winkel zijn we geslaagd, dus we kunnen morgenavond gewoon inpakken. Na het winkelen zijn we weer in de bus gestapt voor het tweede deel om daarna meteen weer terug naar het schip te gaan. Nu even wat tikken, zo even lunchen en dan vertrekt de boot zo voor het laatste stuk naar Amsterdam.

1. Henriëtte:
    16 augustus 2013
    Hele goeie reis terug. We horen graag de verhalen. Inderdaad bij ons regende het ook in Bergen. Groetjes en wel thuis.
  2. Karin:
    16 augustus 2013
    Tot gauw en goede vaart terug